Bir Şarkının Düşündürdükleri

Durduk yerde bir şarkı mırıldanmaya başlıyorum. Bilinçsiz bir şekilde... Yavaş yavaş sesimi yükseltiyorum ve şarkının sözlerini bilinçli ...

Durduk yerde bir şarkı mırıldanmaya başlıyorum. Bilinçsiz bir şekilde... Yavaş yavaş sesimi yükseltiyorum ve şarkının sözlerini bilinçli bir şekilde söylemeye devam ettiğimi fark ediyorum.
Gökyüzündeki yıldızlardan bahsediyor şarkı... Sitem dolu... Gökyüzündeki yıldızlardan daha yalnız olmak...
Gözümün önüne bir kadın geliyor. Kızıl saçlı, güven uyandıran bakışlara sahip bir kadın... "Yok," diyorum, "bu şarkıyı bu kadından değil, başka birinden duydum." Hafızamı zorluyorum. Aykırı bir erkek ses sanatçısı geliyor gözlerimin önüne. "Evet," diyorum, "işte bu sanatçı söylüyor." Döneminin en aykırı kişiliklerinden biri... Sırf aykırılığı yüzünden hala (ölümünden sonra bile) eleştiriliyor, sırf aykırı olduğu için (sanatına bakılmaksızın) sevilmiyor.
Dudaklarımın arasından şarkı sözleri çıkmaya devam ediyor. Ancak aykırı bir kişilik bu şarkıyı söyleyebilir!
Yalnızlığın hüznünü ruhumda hissediyorum.
Şarkıyı tekrar tekrar söylerken, yalnızlığı hatırlatan yazarlar, şarkıcılar, şairler geçiyor aklımdan. Bir film sahnesinden, bir kitaba giriyorum, bir şiirden çıkıp, bir öyküde buluyorum kendimi. Olaylar, yerler, kişiler değişiyor, fakat hissettiklerim değişmiyor.
Dudaklarım hala şarkıyı mırıldanıyor, fakat tek farkla; artık göz yaşlarım da dudaklarımın açılıp kapanmasına göre yön değiştirerek, hislerimi daha da derinleştiriyor.
Kim demişti, ben ne zaman yalnız kaldığımı bilmiyorum, her zaman yalnızdım onu biliyorum, diye. Kalabalıklar etrafında yalnızlığını unutan şair kimdi; Murathan Mungan mı?
Yalnızlığın Senfonisini kim yazmıştı?
Bir anda Oğuz Atay'ın bir öyküsünde buluyorum kendimi. “Korkuyu Beklerken” yalnızlığım derinleşiyor.
Lars von Trier'in bir filmine giriyorum. Korkuyu beklemeyi bırakıp, her dakika korkuyla yaşamaya başlıyorum.
Ve tabii yalnızlık hep içimde...
Bir filmden, bir kitaptan, bir şarkıdan çıkıp normal hayatıma dönemiyorum. Çünkü normal hayatımı bunların içinde buluyorum. Tek fark; bunlar sayesinde normal yaşantımın acısını daha da derinden hissediyorum.
Yavaş yavaş sesim kısılıyor. Gözyaşlarım izlediği yollarda kuruyor. Ağzıma tuzlu bir tat bırakıyor bu şarkı. Tekrar söylemeye cesaret edemiyorum.

Yazıda Adı Geçenler

Mırıldandığım Şarkı : Gökyüzünde Yalnız Gezen Yıldızlar
Kızıl Saçlı, Güven Uyandıran Bakışlara Sahip Kadın : Candan Erçetin
Aykırı Erkek Ses Sanatçısı : Zeki Müren
“Ben ne zaman yalnız kaldığımı bilmiyorum, her zaman yalnızdım onu biliyorum!” diyen ve kalabalıklar etrafında yalnızlığını unutan şair : Murathan Mungan
Yalnızlığın Senfonisini Yazan Kişi : Sezen Aksu
Oğuz Atay’ın Öyküsü : Korkuyu Beklerken
Lars von Trier’in Filmi : Dogville

Tuna BAŞAR

/otuzbirtemmuzikibinbeş yirmiüçotuzbir
İzmir/

COMMENTS

BLOGGER: 2
Loading...
310x195
Ad

Abbas Kiyarüstemi Akımlar Beethoven Çıplak Maya Deneme Edebiyat Edward Munch Gece Edebiyat Goya Gustav Klimt İzlenimcilik Monet Müzik Pablo Picasso Resim Ressam Samuel Beckett Sanat Shakespeare Sinema Şiir Tiyatro Tuna BAŞAR Van Gogh Yönetmen
false
ltr
item
Serendipity | Güzel Şeyler: Bir Şarkının Düşündürdükleri
Bir Şarkının Düşündürdükleri
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidyegof9B-6ZEhzUvaeCtjjF_7BXl2RWIjNUAGpFQdUjfAEynDyJJI1zM9qEWOsbfCpGjQgzHvV5HHlkUhdvidSlHIDEqmaVrmJn2Gvy5-TQXmWnI_GJq2t7CsS5wpVZRoEHyMzORYQA0/s1600/Bir+%25C5%259Eark%25C4%25B1n%25C4%25B1n+D%25C3%25BC%25C5%259F%25C3%25BCnd%25C3%25BCrd%25C3%25BCkleri.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEidyegof9B-6ZEhzUvaeCtjjF_7BXl2RWIjNUAGpFQdUjfAEynDyJJI1zM9qEWOsbfCpGjQgzHvV5HHlkUhdvidSlHIDEqmaVrmJn2Gvy5-TQXmWnI_GJq2t7CsS5wpVZRoEHyMzORYQA0/s72-c/Bir+%25C5%259Eark%25C4%25B1n%25C4%25B1n+D%25C3%25BC%25C5%259F%25C3%25BCnd%25C3%25BCrd%25C3%25BCkleri.png
Serendipity | Güzel Şeyler
http://serendipity-guzelseyler.blogspot.com/2016/10/bir-sarknn-dusundurdukleri_13.html
http://serendipity-guzelseyler.blogspot.com/
http://serendipity-guzelseyler.blogspot.com/
http://serendipity-guzelseyler.blogspot.com/2016/10/bir-sarknn-dusundurdukleri_13.html
true
6812506133236964688
UTF-8
Not found any posts TÜMÜNÜ GÖR DEVAMINI OKU Yanıtla Cancel reply Sil YAZAR Ana Sayfa SAYFALAR YAZILAR TÜMÜNÜ GÖR RECOMMENDED FOR YOU ETİKET ARŞİV ARAMA TÜM YAZILAR Not found any post match with your request ANASAYFAYA DÖN Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis May Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy